Remont silnika rozpoczęliśmy od regeneracji bloku silnika. Po udanym nadwymiarowaniu bloku oraz wymianie panewek wałka rozrządu przystąpiliśmy do dalszej części remontu. W silniku wymieniono główne podzespoły takie jak tłoki z pierścieniami i sworzniami, komplet panewek głównych i korbowodowych.
W układzie paliwowym zainstalowano zregenerowane wtryskiwacze oraz pompę wtryskową, a także nową pompkę wstępną. Układ chłodzenia silnika otrzymał nową pompę wody i nowy termostat. Zużytą pompę oleju również wymieniono na nową.
Ponadto regeneracji poddano: wał korbowy, korbowody, głowicę, wałek rozrządu, alternator oraz rozrusznik.
Na koniec silnik zmontowano na nowym komplecie uszczelnień, uszczelniaczy i filtrów. Do napędu osprzętu założone zostały nowy pasek wraz z napinaczem.
Po wykonanej naprawie silnik został sprawdzony oraz wstępnie dotarty na hamowni silnikowej w naszym zakładzie.
Kinga Wata