Pomimo sporych zniszczeń jakie dokonał korbowód przebijając blok silnika, byliśmy w stanie odbudować silnik ze względu na fakt posiadania dużej bazy części zamiennych.
Remont silnika obejmował między innymi wymianę uszkodzonego bloku silnika, wału korbowego, wałka rozrządu wraz ze szklankami i popychaczami. Po zregenerowaniu części bazowych silnik został złożony na nowych zestawach naprawczych zawierających panewki główne, panewki oraz tulejki korbowodowe oraz nadwymiarowe tłoki wraz z pierścieniami. W układzie paliwowym zainstalowano zregenerowane wtryskiwacze oraz pompę wtryskową. Układ chłodzenia silnika otrzymał nową pompę wody i termostat. Zużytą pompę oleju wymieniono na nową.
Ponadto regeneracji poddano: korbowody, głowicę, turbosprężarkę, alternator.
Na koniec silnik zmontowano na nowym komplecie uszczelnień, uszczelniaczy i filtrów.
Po wykonanej naprawie silnik został sprawdzony oraz wstępnie dotarty na hamowni silnikowej w naszym zakładzie.
Kinga Wata