Remont silnika obejmował między innymi wymianę bloku silnika, panewek wału, panewek oraz tulejek korbowodowych, tłoków wraz z pierścieniami, a także wymianę tuleji cylindrów. W układzie paliwowym zainstalowano zregenerowaną pompę paliwa i wtryskiwacze, a także nowe przewody paliwowe. Układ chłodzenia wyposażono w nową pomę wody i termostat. Od teraz w silniku działa nowa pompa oleju, a turbina smarowana jest za pośrednictwem nowego przewodu olejowego. Uszkodzona wcześniej wiązka elektryczna silnika została naprawiona.
Ponadto regeneracji poddano: korbowody, turbosprężarkę, kompresor, głowicę, alternator i rozrusznik, oraz wał korbowy.
Na koniec silnik zmontowano na nowym komplecie uszczelnień, uszczelniaczy i filtrów.
Po wykonanej naprawie silnik został sprawdzony oraz wstępnie dotarty na hamowni silnikowej w naszym zakładzie.
Kinga Wata