W remontowanym silniku na początku przygotowane zostały bazowe elementy: tuleje, tłoki, pierścienie i sworznie z zabezpieczeniami. Następnie została zamontowana baza silnika w oparciu o powyższe elementy i panewki główne, panewki oraz tulejki korbowodowe.
W układzie paliwowym zainstalowano sprawdzone wtryskiwacze oraz pompę wysokiego ciśnienia po przeglądzie. Układ chłodzenia silnika otrzymał nową pompę wody i nowy termostat. Zużytą pompę oleju również wymieniliśmy na nową. Z uwagi na uszkodzenie szklanek popychaczy konieczna była ich wymiana, przy okazji wałek rozrządu został odnowiony.
Ponadto regeneracji poddano: wał korbowy, korbowody, głowicę oraz turbosprężarkę.
Cały silnik zmontowany został na nowym komplecie uszczelnień, uszczelniaczy i filtrów.
Po wykonanej naprawie silnik został sprawdzony oraz wstępnie dotarty na hamowni silnikowej w naszym zakładzie.
Kinga Wata