Remont silnika obejmował między innymi wymianę panewek wału korbowego, panewek i tulejek korbowodowych, tłoków i pierścieni tłokowych, a także wymianę tulei cylindrów. Układ paliwowy otrzymał nowe pompki wysokiego ciśnienia, nową pompkę zasilającą i nowe końcówki wtryskiwaczy, a układ chłodzenia nową pompę wody i termostat.
System sterowania pracą silnika wyposażono w nową membranę regulatora oraz listwę pompek wysokiego ciśnienia. Zainstalowano również nową pompę oleju.
Ponadto regeneracji poddano: blok silnika, głowicę, wał korbowy, korbowody, turbosprężarkę, kompresor oraz alternator i rozrusznik.
Wymienione zostały również: chłodniczka oleju z obudową, wentylator oraz kolektor wydechowy.
Na koniec silnik zmontowano na nowym komplecie uszczelnień, uszczelniaczy i filtrów.
Po wykonanej naprawie silnik został sprawdzony oraz wstępnie dotarty na hamowni silnikowej w naszym zakładzie.
Kinga Wata