Remont silnika rozpoczęto od wymiany podstawowych elementów. Silnik złożono na nowych zestawach naprawczych zawierających panewki główne, panewki oraz tulejki korbowodowe, a także tuleje cylindrów oraz tłoki wraz z pierścieniami. W układzie paliwowym zainstalowano nowe wtryskiwacze oraz nowe pompy wysokiego ciśnienia. Układ chłodzenia silnika otrzymał zregenerowaną pompę wody i nowe termostaty. Zużytą pompę oleju wymieniono na nową. W bloku silnika wymienione zostały panewki wałka rozrządu, a sam wałek został zregenerowany. Dodatkowo wymienione zostały wszystkie szklanki popychaczy.
Ponadto regeneracji poddano: wał korbowy, korbowody, głowicę, turbosprężarkę, alternator oraz rozrusznik.
Na koniec silnik zmontowano na nowym komplecie uszczelnień, uszczelniaczy i filtrów.
Po wykonanej naprawie silnik został sprawdzony oraz wstępnie dotarty na hamowni silnikowej w naszym zakładzie.
Kinga Wata