Remont silnika obejmował między innymi wymianę uszkodzonej głowicy silnika oraz popychaczy zaworowych. Następnie silnik został złożony na nowych zestawach naprawczych zawierających tuleje cylindrów oraz tłoki wraz ze sworzniem i pierścieniami. Założone zostały oczywiście nowe panewki główne, panewki oraz tulejki korbowodowe. W układzie paliwowym zainstalowano zregenerowane wtryskiwacze oraz pompę wtryskową. Układ chłodzenia silnika otrzymał zregenerowaną pompę wody i nowe termostaty. Zużytą pompę oleju wymieniono na inną, sprawną.
Ponadto regeneracji poddano: wał korbowy, korbowody, głowice, wałek rozrządu, turbosprężarkę, alternator oraz rozrusznik.
Na koniec silnik zmontowano na nowym komplecie uszczelnień, uszczelniaczy i filtrów.
Po wykonanej naprawie silnik został sprawdzony oraz wstępnie dotarty na hamowni silnikowej w naszym zakładzie.
Kinga Wata