Remont silnika rozpoczęliśmy od wymiany uszkodzonego bloku silnika i wału korbowego. Następnie silnik został złożony na nowych zestawach naprawczych zawierających panewki główne, panewki oraz tulejki korbowodowe, a także tuleje cylindrów oraz tłoki wraz z pierścieniami. W układzie paliwowym zainstalowano zregenerowane wtryskiwacze i pompy wtryskowe. Układ chłodzenia silnika otrzymał zregenerowaną pompę wody i nowe termostaty. W wyniku awarii silnika uszkodzone zostały wałki wyrównoważające, więc wymieniliśmy je na inne, sprawne. W bloku silnika wymieniono panewki wałka rozrządu, a sam wałek zregenerowano.
Ponadto regeneracji poddano: wał korbowy, korbowody, głowice, turbosprężarkę, alternator oraz rozrusznik.
Na koniec silnik zmontowano na nowym komplecie uszczelnień, uszczelniaczy i filtrów.
Po wykonanej naprawie silnik został sprawdzony oraz wstępnie dotarty na hamowni silnikowej w naszym zakładzie.
Kinga Wata