Silnik trafił do nas zaraz po wykryciu usterki kwalifikującej go do kapitalnego remontu. Odbudowaliśmy go w oparciu o nowe zestawy naprawcze zawierające tuleje, tłoki, pierścienie i sworznie z zabezpieczeniami. Ponadto z podstawowych elementów zamontowane zostały panewki główne, panewki oraz tulejki korbowodowe. Wał korbowy jak i wałek rozrządu były w zdumiewająco dobrym stanie i po wykonaniu polerowania mogły zostać z powrotem zamontowane.
W układzie paliwowym zainstalowano nowe wtryskiwacze oraz nową pompę wysokiego ciśnienia. Układ chłodzenia silnika otrzymał zregenerowaną pompę wody i nowe termostaty. Zużyte pompy oleju również wymieniliśmy na nowe.
Ponadto regeneracji poddano: korbowody, głowice, turbosprężarki oraz rozrusznik.
Cały silnik zmontowany został na nowym komplecie uszczelnień, uszczelniaczy i filtrów.
Po wykonanej naprawie silnik został sprawdzony oraz wstępnie dotarty na hamowni silnikowej w naszym zakładzie.
Kinga Wata