Remont silnika Liebherr D916 w dźwigu LTM 1040
Demontaż silnika w terenie
Nasz serwis mobilny przeprowadził demontaż silnika Liebherr D916 z dźwigu LTM 1040 w okolicy Łodzi. Proces demontażu trwał dwa dni, podczas których nasi mechanicy zgodnie z procedurami zabezpieczyli wszystkie elementy osprzętu oraz śruby niezbędne do ponownego montażu. Po zakończeniu prac demontażowych silnik został przetransportowany na bazę Wibako w Kojszówce naszym własnym transportem.
Weryfikacja i remont silnika
Silnik miał objawy stukania, dlatego od razu poddaliśmy go szczegółowej weryfikacji pod kątem zużycia poszczególnych komponentów. Po analizie i zaakceptowaniu zakresu naprawy przez klienta przystąpiliśmy do remontu silnika, który obejmował:
- Regenerację głównych komponentów, w tym wału korbowego, korbowodów i głowicy,
- Regenerację układu paliwowego, aby zapewnić optymalne parametry pracy,
- Regenerację osprzętu, w tym turbosprężarki, alternatora i rozrusznika,
- Montaż zregenerowanych i nowych części,
- Test na hamowni silnikowej, który potwierdził prawidłową pracę silnika po remoncie.
Montaż i uruchomienie silnika
Po pomyślnych testach silnik został przewieziony ponownie na miejsce pracy dźwigu w okolicach Łodzi, gdzie nasz zespół przeprowadził montaż. Cały proces montażu trwał dwa dni, a po jego zakończeniu silnik został uruchomiony i przetestowany w obecności operatora maszyny. Wszystkie parametry pracy były zgodne z normami producenta, a dźwig powrócił do pełnej sprawności.
Serwis po remoncie
Zgodnie z naszymi standardami, pierwszy przegląd po remoncie odbędzie się po 50 mth pracy maszyny. Obejmie on wymianę filtrów oraz sprawdzenie poprawności montażu i pracy silnika.
Dzięki kompleksowej obsłudze i doświadczeniu naszej ekipy, dźwig Liebherr LTM 1040 zyskał w pełni sprawny i niezawodny silnik, który jest gotowy do dalszej eksploatacji.