Weryfikacja silnika spalinowego


Silnik spalinowy Cummins 4BT3.9, stosowany między innymi w maszynach takich jak ładowarki, wozidła czy koparki kołowe, trafił do naszego serwisu. Nasi mechanicy dokonali wnikliwej weryfikacji jednostki napędowej oraz na jej podstawie wykonaliśmy remont silnika.

Regeneracja układu korbowo-tłokowego i wału korbowego


Pierwszym krokiem w procesie kapitalnego remontu była regeneracja elementów układu korbowo-tłokowego.
 Wał korbowy został wypolerowany, a korbowody całkowicie wymienione na nowe. Zastosowaliśmy nowe tłoki ze sworzniami, komplet panewek głównych oraz korbowodowych, a także panewkę wałka rozrządu.
 Blok silnika został przywrócony do parametrów nominalny.


Głowica i układ rozrządu


Głowica silnika przeszła pełną regenerację, która objęła m.in. planowanie, wymianę prowadnic zaworowych, zaworów oraz gniazd zaworowych.
 Wałek rozrządu został wymieniony, co w połączeniu z innymi nowymi komponentami układu rozrządu gwarantuje precyzyjne sterowanie zaworami i optymalny przebieg cyklu pracy silnika.


Układ smarowania i chłodzenia


Wymieniliśmy pompę oleju oraz pompę wody na nowe, co zapewnia bezpieczne warunki pracy nowego układu korbowo-tłokowego.
 Dodatkowo zamontowano nowy termostat i nowy filtr oleju, co zabezpiecza silnik przed przegrzaniem oraz zanieczyszczeniami w początkowej fazie pracy po remoncie.


Osprzęt silnika – regeneracja i montaż


W ramach prac serwisowych zregenerowaliśmy turbosprężarkę oraz końcówki wtryskiwaczy, co pozwala utrzymać pełną sprawność układu doładowania i zapewnia prawidłowy wtrysk paliwa. Wymiana uszczelek obejmowała komplet uszczelnień: uszczelkę obudowy rozrządu, pokrywy bloku, chłodnicy oleju, smoka olejowego oraz uszczelniacz wału.


Złożenie i testy silnika


Silnik został profesjonalnie złożony przez nasz zespół, z zachowaniem wszystkich norm serwisowych. Po złożeniu przeszedł test na hamowni silnikowej, podczas którego uzyskano stabilne parametry pracy:

Testy potwierdziły bardzo dobrą kondycję jednostki oraz skuteczność przeprowadzonych prac remontowych. Silnik został uruchomiony bez problemów i jest gotowy do dalszej eksploatacji.


Serwis maszyn budowlanych Cummins – gwarancja i obsługa


Silnik Cummins 4BT3.9 po remoncie objęty jest gwarancją. Nasi specjaliści zalecają przegląd po 50 motogodzinach, który obejmuje nie tylko wymianę filtrów, ale również kontrolę wszystkich połączeń i ewentualnych wycieków.
 Oferujemy także pełny serwis maszyn budowlanych i serwis silników diesla Cummins – zarówno w naszej siedzibie, jak i w ramach serwisu mobilnego.


Silniki Cummins 4BT3.9 stosowane są w szerokiej gamie maszyn. Przykładowe maszyny: Case 580 Super L, JCB 3CX, Bobcat 873, Hyundai R55-7, Hitachi EX60, Komatsu FG25T-16, Ingersoll Rand VR-90, Genie S-65, Terex TX760, Takeuchi TB175, New Holland LB75, Skyjack SJ8841, Clark C500-Y80, Dynapac CA152, Hamm HD10, Vermeer V8550, Ditch Witch RT115, Bomag BW120, Volvo EC35, Grove RT530C, Yale GDP080, Manitou MT 932, LiuGong 835H, TCM FD30