pl en de ru uk cs sk es

Remonty silników diesla

REMONTY SILNIKÓW DIESLA

WIBAKO jest jednym z czołowych na polskim rynku dostawców kompletnych silników spalinowych do maszyn budowlanych. Robimy wiele, aby zagwarantować naszym Klientom kompleksowy dostęp do jednostek najważniejszych producentów. Nasi specjaliści sprawdzają i przygotowują dla Państwa silniki maszyn Case, Caterpillar, Cummins, Daewoo, Daf, Detroit Diesel, Deutz, Fiat, Fiat Hitachi, Fiat Iveco, Hanomag, Isuzu, Iveco, John Deere, Komatsu, Leyland, Liebherr, Mack, Man, Mercedes, Mitsubishi, Perkins Renault, Scania, Steyer, Utb, Volvo, Yanmar, Zetor.

W ofercie WIBAKO znajdą Państwo jednostki nowe, używane i kompleksowo wyremontowane. Korzystamy z najnowocześniejszej w Polsce hamowni, która pozwala naszym specjalistom niezwykle precyzyjnie ustalić prawidłowe parametry pracy silników. To ważne dla naszych Klientów, ponieważ otrzymują gwarancję, że wybierają produkt sprawdzony i w pełni sprawny.

WIBAKO mierzy wysoko. Naszą jakość doceniają nie tylko polscy, ale także zagraniczni Klienci z bardzo wymagających rynków. Jesteśmy dostawcą jednostek dla firm z USA, Australii, Brazylii, Malezji i Afryki. Nasze silniki przekraczają granice.

Weryfikacja silników spalinowych w WIBAKO

WIBAKO zawsze oferuje swoim Klientom rozwiązania dopasowane do ich potrzeb i możliwości. Nie eksperymentujemy z jakością, dlatego przeprowadzamy profesjonalne remonty silników na bazie naszych doświadczeń i wnikliwej analizy stanu jednostki.

Remont zawsze rozpoczynamy od zweryfikowania wnętrza silnika – rozbieramy go na części i każdy z elementów dokładnie oczyszczamy. W tym momencie nasi specjaliści są już w stanie ocenić poziom zużycia komponentów i podjąć decyzję o tym, które części należy wymienić. Szczególnie wnikliwie sprawdzamy:

  • stopień zużycia głowicy (stan zaworów, stan sprężyn zaworowych, stan prowadnic, inspekcja szczelności głowicy)
  • stopień zużycia popychaczy, lasek popychaczy i klawiatury
  • stopień zużycia tulei
  • stopień zużycia tłoków
  • stopień zużycia korbowodów
  • stopień zużycia wału korbowego (sprawdzenie owalu, ocena występowania pęknięć)
  • stopień zużycia rozrządu
  • stopień zużycia wtrysków
  • inspekcja bloku pod kątem pęknięć
  • inspekcja turbosprężarki
  • inspekcja pompy oleju

WIBAKO bierze odpowiedzialność za fachowość pracy naszych specjalistów, dlatego rzetelną ofertę na remont silnika przedstawiamy dopiero po zakończeniu weryfikacji stanu jednostki. 
Klient, który zleci nam przeprowadzenie remontu silnika, nie ponosi żadnych dodatkowych opłat związanych z analizą kondycji silnika. W przypadku podjęcia decyzji o odstąpieniu od remontu, klient ponosi jedynie koszt weryfikacji.

Remont silnika spalinowego w WIBAKO

WIBAKO gwarantuje swoim Klientom, że profesjonalnie przeprowadzony remont silnika przywraca mu fabryczne parametry. Nasi specjaliści wymienią w jednostce wszystkie zużyte elementy, których nie można regenerować. Działamy kompleksowo i z akcentem na jakość, dlatego schemat remontu jest rozbudowany i zakłada:

  • założenie nowych panewek głównych, korbowych, oporowych
  • założenie nowych pierścieni na tłokach
  • założenie nowych uszczelnień
  • docieranie gniazd zaworów oraz ich regulacja
  • wymianę końcówek wtrysków
  • wymianę filtrów oleju
  • wymianę filtrów paliwa
  • wymianę tłoków oraz tulei
  • wymianę gniazd zaworowych
  • frezowanie bloku pod nadwymiarowe tłoki
  • szlif wału korbowego
  • planowanie głowicy


Nasi mechanicy zawsze przeprowadzają regulację luzów zaworowych, kąta wyprzedzenia zapłonu pompy wtryskowej. Po przeprowadzonym remoncie sprawdzamy dodatkowo silnik na hamowni. Opis naszej stacji do diagnostyki silników diesla mogą Państwo przeczytać pod linkiem: hamownia silnikowa w firmie Wibako.

WIBAKO stale współpracuje również z doświadczonymi i renomowanymi firmami, które zajmują się regeneracją osprzętu silnikowego. Jeśli zachodzi potrzeba naprawy elementów takich, jak turbosprężarka, rozrusznik, pompa wody czy pompa wtryskowa – zapewniamy naszym Klientom pomoc i obniżenie kosztów regeneracji.