Sklep | REXROTH Sklep | LIEBHERR

Uprzejmie informujemy, że w dniu:

1.04.2024 r. (poniedziałek) firma będzie ZAMKNIĘTA.

Zapraszamy 2.04.2024r. (wtorek) w godzinach 7:00-16:00

×
pl en de ru cs es

Jak dbać o siłowniki hydrauliczne

Jak dbać o siłowniki hydrauliczne

Siłowniki hydrauliczne są nieodłącznym elementem prawie każdej maszyny budowlanej i od ich kondycji zależy skuteczność i efektywność pracy całego sprzętu. Dlatego należy regularnie kontrolować ich stan i w miarę możliwości na bieżąco usuwać wszelkie oznaki awarii, podpowiadamy, na co trzeba zwrócić szczególną uwagę.siłowniki hydrauliczne

Kontrola wycieków

Najpowszechniejszą awarią, jaka dotyka siłowniki hydrauliczne są wszelkie wycieki płynu hydraulicznego, gdy operator zauważy ciecz na elemencie, to jest to znak, że uszkodzeniu uległy uszczelnienia i należy je jak najszybciej wymienić.

Ważną kwestią jest wymiana wszystkich uszczelnień, ponieważ zwykle ulegają one awarii w krótkich odstępach czasu. Nie ma więc sensu wymiana np. jedynie uszczelki tłokowej, skoro niedługo to samo trzeba będzie zrobić z uszczelnieniem dławicy. 

Jeśli posiadamy maszynę, w której siłowniki pracują parami, to konieczna jest wymiana wszystkich uszczelnień w obu podzespołach. Pamiętajmy, aby wybierać dobrej jakości uszczelki, ponieważ te najtańsze prezentują bardzo niską jakość i ich stosowanie nie ma ekonomicznego sensu.

Uporczywe bagatelizowanie wycieków może w konsekwencji doprowadzić do poważnej awarii siłownika, która wystąpi w najmniej oczekiwanym momencie. Pamiętajmy, że wymiana uszczelnień jest normalną procedurą serwisową i nie jest kosztowna, dlatego nie warto tego odkładać.koparka siłownik

Regularne smarowanie i wymiana drobnych elementów

Wiele maszyn budowlanych jest wyposażonych w centralny układ smarowania, jednak nie jest to wcale normą. 

Jeśli nasza maszyna wymaga smarowania ręcznego, to należy przeprowadzać je często i regularnie, tutaj uwaga, nie zapominamy o żadnej tulejce, ponieważ uszkodzenie tych drobnych elementów pociągnie za sobą dalsze awarie, włącznie z uszkodzeniem całego siłownika. 

Podzespół, który od dawna był pozbawiony smarowania, bardzo trudno się też demontuje, co podnosi koszt naprawy. Smarując tulejki zwracajmy uwagę na ich stan techniczny, jeżeli są w jakikolwiek sposób uszkodzone to należy je natychmiast wymienić. To samo dotyczy zamków na siłowniku, które są odpowiedzialne za bezpieczeństwo pracy, a szczególnie w maszynach przeładunkowych, dlatego nie ma tutaj miejsca na żadne jakościowe kompromisy.