Odbudowę silnika rozpoczęto od regeneracji bazowych elementów silnika, czyli bloku silnika, wału korbowego i wałka rozrządu. Po odnowieniu tych elementów przystąpiliśmy do składania silnika w oparciu o nowe zestawy naprawcze zawierające panewki główne, panewki korbowodowe oraz kompletne tłoki wraz z pierścieniami. Wymienione zostały również zużyte szklanki popychaczy.
Z uwagi na brak na rynku tulejek korbowodowych, a tym samym brak możliwości regeneracji tego elementu konieczna była wymiana korbowodów na fabrycznie nowe.
Cały układ paliwowy został zregenerowany. Układ chłodzenia silnika otrzymał nową pompę wody i nowe termostat, wymieniony został też czujnik temperatury. Podobna sytuacja miała miejsce w układzie olejowym, nowa pompa oleju oraz czujnik ciśnienia oleju zostały wymienione na nowe.
Ponadto regeneracji poddano: wał korbowy, głowicę, turbosprężarkę, alternator oraz rozrusznik.
Na koniec silnik zmontowano na nowym komplecie uszczelnień, uszczelniaczy i filtrów.
Po wykonanej naprawie silnik został sprawdzony oraz wstępnie dotarty na hamowni silnikowej w naszym zakładzie.
Kinga Wata