Remontowany silnik odbudowaliśmy w oparciu o nowe zestawy naprawcze zawierające tłoki, pierścienie i sworznie z zabezpieczeniami. Ponadto z podstawowych elementów zamontowane zostały panewki główne, panewki oraz tulejki korbowodowe.
W układzie paliwowym zainstalowano zregenerowane wtryskiwacze i pompę wysokiego ciśnienia. Układ chłodzenia silnika otrzymał nową pompę wody i nowy termostat. Zużytą pompę oleju również wymieniliśmy na nową. W bloku silnika wymienione zostały panewki wałka rozrządu, a sam wałek został zregenerowany. Konieczna była wymiana kół rozrządu z uwagi na spore zużycie i korozję układu.
Ponadto regeneracji poddano: wał korbowy, korbowody, głowicę, turbosprężarkę, alternator oraz rozrusznik.
Cały silnik zmontowany został na nowym komplecie uszczelnień, uszczelniaczy i filtrów.
Po wykonanej naprawie silnik został sprawdzony oraz wstępnie dotarty na hamowni silnikowej w naszym zakładzie.
Kinga Wata