Remont silnika obejmował między innymi wymianę uszkodzonego bloku silnika, wału korbowego, wałka rozrządu wraz ze szklankami i korbowodów. Następnie silnik został złożony na nowych zestawach naprawczych zawierających panewki główne, panewki oraz tulejki korbowodowe, a także tuleje cylindrów oraz tłoki wraz z pierścieniami. W układzie paliwowym zainstalowano zregenerowane wtryskiwacze oraz pompę wtryskową. Układ chłodzenia silnika otrzymał zregenerowaną pompę wody i nowe termostaty. Uszkodzoną pompę oleju wymieniono na nową.
W bloku silnika wymienione zostały panewki wałka rozrządu, a sam wałek został zregenerowany.
Ponadto regeneracji poddano: wał korbowy, korbowody, głowice, turbosprężarkę, alternator oraz rozrusznik.
Na koniec silnik zmontowano na nowym komplecie uszczelnień, uszczelniaczy i filtrów.
Po wykonanej naprawie silnik został sprawdzony oraz wstępnie dotarty na hamowni silnikowej w naszym zakładzie.
Kinga Wata