Remont silnika obejmował przede wszystkim zastosowanie zestawu naprawczego na silnik, który zawiera wszystkie główne elementy bazy silnika: panewki główne i oporowe, panewki oraz tulejki korbowodowe, tuleje cylindrów, kompletne tłoki wraz z pierścieniami i zestaw uszczelek silnika.
W układzie paliwowym zainstalowano zregenerowane pompowtryskiwacze oraz pompę wtryskową. Układ chłodzenia silnika otrzymał zregenerowaną pompę wody i nowe termostaty. Zużytą pompę oleju wymieniono na nową. W bloku silnika wymienione zostały panewki wałka rozrządu, a sam wałek został zregenerowany.
Ponadto regeneracji poddano: wał korbowy, korbowody, głowicę, turbosprężarkę, alternator oraz rozrusznik.
Na koniec silnik zmontowano na nowym komplecie uszczelnień, uszczelniaczy i filtrów.
Po wykonanej naprawie silnik został sprawdzony oraz wstępnie dotarty na hamowni silnikowej w naszym zakładzie.
Kinga Wata