Naprawę silnika rozpoczęto od wymiany uszkodzonego bloku silnika. Wał korbowy i wałek rozrządu były w stanie co najmniej dobrym, więc poddane zostały jedynie operacji polerowania, utrzymując górną granicę wymiaru. Po odnowieniu tych elementów przystąpiliśmy do składania silnika w oparciu o nowe zestawy naprawcze zawierające panewki główne, panewki korbowodowe, tuleje cylindrów oraz kompletne tłoki wraz z pierścieniami i sworzniami.
Układ paliwowy wyposażony został w zestaw nowych wtryskiwaczy i nowych pompek wysokiego ciśnienia. Za sprawne chłodzenie silnika odpowiada teraz nowa pompa wody i nowy termostat. Wymieniona została również pompa oleju.
Ponadto regeneracji poddano: głowicę, turbosprężarkę, alternator oraz rozrusznik.
Na koniec silnik zmontowano na nowym komplecie uszczelnień, uszczelniaczy i filtrów.
Po wykonanej naprawie silnik został sprawdzony oraz wstępnie dotarty na hamowni silnikowej w naszym zakładzie.
Kinga Wata