Sklep | REXROTH Sklep | LIEBHERR
pl en de ru cs es

Profesjonalny serwis czy garażowi magicy? Kto lepiej zaopiekuje się Twoją maszyną budowlaną?

Profesjonalny serwis czy garażowi magicy? Kto lepiej zaopiekuje się Twoją maszyną budowlaną?

Serwisowanie maszyny budowlanej to bardzo ważny element eksploatacji sprzętu. Od jakości i częstotliwości serwisu w ogromnej mierze zależy to, czy maszyna będzie sprawna i wydajna przez długie lata oraz czy nie będzie ulegać niespodziewanym i kosztownym usterkom. Dlatego odpowiedzialny przedsiębiorca powinien powierzyć swoje maszyny profesjonalnemu serwisowi, niekoniecznie autoryzowanemu. Zaufanie „garażowemu magikowi” jest bardzo ryzykowne.

Dlaczego profesjonalny serwis to najlepsze rozwiązanie?

Jest wiele powodów, dla których najrozsądniej jest powierzyć opiekę nad maszyną budowlaną serwisowi mającemu duże doświadczenie w naprawach i diagnostyce. Przede wszystkim profesjonalny serwis gwarantuje fachową weryfikację wszystkich części, co pozwala uniknąć niepotrzebnych wydatków. W Wibako standardowo weryfikację popieramy wykonaniem dokumentacji zdjęciowej i przedstawieniem pisemnej oferty – klient dokładnie wie, co należy naprawić i ile to będzie kosztować. Nie naraża się na przykre niespodzianki.

Każdy szanujący się profesjonalny serwis przeprowadza naprawy przy użyciu oryginalnych części, dając jednocześnie możliwość zastąpienia ich dobrej jakości zamiennikami. Właściciel maszyny ma pewność, że części zostaną dobrane prawidłowo, co przełoży się na terminowe wykonanie naprawy i brak problemów z pracą maszyny.

Kolejną ważną kwestią jest to, że profesjonalne serwisy nie pozwalają sobie na technologiczną samowolkę. Podzespoły muszą być składane według instrukcji producenta, a wszystkie użyte części muszą zostać wcześniej odpowiednio przygotowane.

Zanim naprawiona maszyna trafi do klienta, przechodzi test na hamowni diagnostycznej – właściciel maszyny ma oczywiście możliwość obejrzenia testu. Otrzymuje również potwierdzenie sprawności pompy. Wszystko to wpływa na poczucie bezpieczeństwa i gwarantuje, że maszyna była serwisowana zgodnie ze sztuką.

Ponadto warto wspomnieć o tym, że profesjonalny serwis dba o dobry kontakt z klientem, udziela realnej i pisemnej gwarancji na wykonaną naprawę, nie unika odpowiedzialności i służy fachową pomocą techniczną, także zdalną.

Garażowe naprawy to zły pomysł

W Polsce działa wielu niezależnych mechaników, którzy oferują bieżące naprawy maszyn budowlanych w bardzo atrakcyjnych cenach. Nic dziwnego, że nie brakuje chętnych do korzystania z takich usług. Problem w tym, że powierzenie wartej kilkaset tysięcy złotych maszyny, która ma zarabiać pieniądze i każdy dzień jej przestoju kosztuje przedsiębiorcę krocie, jest po prostu złym pomysłem. Dlaczego?

Powodów jest co najmniej kilka. Po pierwsze: długi czas weryfikacji usterki i stanu podzespołów, a później naprawy. Po drugie: trudności w określeniu stanu elementów pompy. Wreszcie po trzecie: długie terminy dostawy części lub wręcz brak możliwości ich zamówienia. Wszystkie te problemy wynikają z tego, że garażowi mechanicy nie dysponują profesjonalnym sprzętem diagnostycznym i sami nie mają dostępu do części zamiennych.

Efekt jest taki, że naprawy w garażu bywają przeprowadzane w sposób dosłownie chałupniczy, z wykorzystaniem najtańszych części, często przy pomocy samoróbek. Stare części nie są odzyskiwane, tylko niszczone, a po skończonej naprawie maszyna nie przechodzi rzetelnego testu diagnostycznego. Garażowi mechanicy czasami udzielają gwarancji na swoje usługi, ale ich obietnice zwykle nie mają żadnego pokrycia i gdy tylko przedsiębiorca chce skorzystać z reklamacji, kontakt się urywa.

Podsumowując: serwisowanie maszyny w profesjonalnym serwisie jest oznaką zdrowego rozsądku i jedynym korzystnym rozwiązaniem z punktu widzenia interesu przedsiębiorcy. Nie zapominajmy, że maszyna, którą opiekowali się fachowcy (i istnieje na to potwierdzenie w dokumentacji) osiąga wyższą cenę na rynku wtórnym.